هدف پژوهش حاضر بررسی توجه به جایگاه شاخصههای مدیریت اسلامی در انتخاب مدیران مدارس شهرستان دیواندره است. روش پژوهش در محدوده روشهای توصیفی−پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مشتمل بر همه دبیران و معلمان مقاطع مختلف تحصیلیاند و نمونه آماری تعداد 278 نفر از ایشان هستند که با استفاده از روش تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار اندازهگیری تحقیق، به جز منابع کتابخانهای از پرسشنامه محقق ساخته برای سنجش نظرها استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل دادهها به دو صورت توصیفی و استنباطی (t) بوده است. مبنای نظری تحقیق مبتنی بر آیات و روایات و سند ارزشمند نهجالبلاغه میباشد. یافتههای پژوهش نشان میدهند که در انتخاب مدیران مدارس به شاخصههای ارزشمداری، حسن شهرت، مهارت و تخصص مدیران کمتر توجه شده است و دبیران و معلمان آنها را در حد نامطلوبی ارزیابی کردهاند. این در حالی است که از دید آنان مدیران مدارس از شاخصههای برجستهای چون وجدان کاری و انضباط اداری، اجتماعی و اقتصادی برخوردارند و در انتخاب مدیران مدارس به این مؤلفهها توجه کافی شده است.