@article { author = {}, title = {The Formulation of Development and Advancement Model in the Light of Imam Ali's Guidance}, journal = {Journal of Studies in Religion, Spirituality & Management}, volume = {2}, number = {3}, pages = {43-77}, year = {1392}, publisher = {Research Institute of Hawzah and University; "Hawzah wa Dāneshgāh Research Institute"}, issn = {2981-1171}, eissn = {2981-1171}, doi = {}, abstract = {This present study aims to investigate descriptively and analytically the goals and standards of development and promotion in three fields of behavioral, structural and contextual with the help of 3C's Model in the light of Imam Ali's guidance. The purpose of study is applied and the methodology based on the way of collecting data is descriptive-survey. The population consists of all experts and scientists of Islamic sciences including public management, political studies, policy-making management, economic sciences, environmental sciences, and comparative management and development. By snowball sampling, 118 experienced experts were selected as the sample. In this research first via content analysis, the standards of development and promotion were determined in the light of Imam Ali's guidance and then the initial codes were analyzed and reviewed for several times by MAXQDA software and 102 attributes were determined. Using Fuzzy-Delphi technique, finally from the total attributes, 23 basic attributes of economic development and advancement, 38 basic attributes of administrational and political development, 24 basic attributes of human advancement and promotion and 14 basic attributes of environmental development were identified.}, keywords = {development,advancement,promotion,standards of advancement}, title_fa = {تدوین الگوی توسعه و پیشرفت در پرتو رهنمود‌های امام علی(ع)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر بر آن است تا با استفاده از مدل سه‌شاخگی، به بررسی توصیفی _ تحلیلی اهداف و شاخص‌های توسعه و تعالی در سه شاخه رفتاری، ساختاری و زمینه‌ای در پرتو رهنمودهای امام علی(ع) بپردازد. نوع پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و روش آن براساس نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، همه خبرگان و متخصصان علوم اسلامی، مدیریت دولتی، مطالعات سیاسی، مدیریت خط‌مشی‌گذاری، علوم اقتصادی، علوم زیست‌محیطی، مدیریت تطبیقی و توسعه هستند که در حیطه پژوهش، صاحب رأی و نظرند. نمونه آماری پژوهش مشتمل بر 118 نفر از استادان مجرب و صاحب‌نظر در حیطه‌های یادشده بوده که به روش گلوله برفی انتخاب گردیده‌اند. در این پژوهش ابتدا به روش تحلیل مضمون، شاخص‌های پیشرفت و تعالی در پرتو رهنمودهای امام علی(ع) مورد شناسایی قرار گرفتند؛ سپس کدهای اولیه با استفاده از نرم‌افزار "MAXQDA" چندین‌بار تحلیل و بازبینی شده و 102 مؤلفه شناسایی گردیدند؛ سپس برای آزمون نتایج از تکنیک دلفی‌فازی استفاده شد و درنهایت 23 مضمون پایه توسعه و پیشرفت اقتصادی، 38 مضمون پایه توسعه و پیشرفت اداری و سیاسی، 24 مضمون پایه پیشرفت و تعالی انسانی و چهارده مضمون پایه توسعه محیط زیست، از مجموعه داده‌ها شناسایی گردید.}, keywords_fa = {توسعه,پیشرفت,تعالی,شاخص‌های پیشرفت}, url = {https://rsm.rihu.ac.ir/article_346.html}, eprint = {https://rsm.rihu.ac.ir/article_346_6e620fec233ee907ba840e4a38a35ad4.pdf} }